Kontroversi Haqiem Rusli lagi

Selepas kecoh kononnya mahu mengucapkan selamat tinggal kepada dunia muzik, Haqiem Rusli, mengaku dirinya tertekan pula selepas ada teman artis didakwa menghentam dirinya susulan kontroversi tercetus.

Haqiem mendakwa, dirinya rasa pelik dan sedih selepas mendapati ada teman artis mengkritik sejurus pendiriannya untuk bersara tular, sedangkan dia tidak bermasalah dengan mereka.


"Sejujurnya, menyanyi adalah kerja saya untuk menghiburkan peminat. Tapi bagi yang di luar sana, mereka tak akan faham. Mereka akan cakap apa yang berlaku ini (tujuan sebenar) nak buat gimik atau cari perhatian.

"Malah, saya pelik ada teman artis menghentam (saya) atas apa yang terjadi. Sedangkan, saya tak buat hal pun dengan mereka... Saya sedih. Hal macam ini membuatkan saya lagi tertekan.

"Saya tak kisah, suatu hari nanti, kalau ditimpa susah... Saya pernah susah. Saya memang orang susah kerana berasal dari kampung," katanya.

Haqiem memberi reaksi terbaru itu dalam rakaman video IGTV pada Instagram yang dimuat naik Faizal Ismail. Pengacara popular itu dikatakan menemubual Haqiem di sebuah acara di Perak, semalam.

Pada 17 Jun lalu, Haqiem mengejutkan peminat apabila memberi bayangan akan bersara daripada bidang muzik melalui catatan Instagram.

Penyanyi Tergantung Sepi itu bagaimanapun, memberitahu dia hanya akan membuat keputusan berhubung perkara itu, bulan depan.

Sebelum ini, Haqiem dikatakan berdepan masalah kemurungan dan sering menjadi mangsa buli siber.

Pada temuramah itu, Haqiem berharap netizen termasuk peminat dapat memberi sokongan kepadanya berdepan kemelut dihadapinya sekarang.

"Janganlah kecam saya... Anda tak tahu apa yang saya rasa.

"Kes buli siber ini orang berani cakap di laman sosial saja. Kalau depan, mereka tak berani... Silalah kecam saya berdepan," katanya.

Menerusi video itu juga, Haqiem turut menerima kejutan apabila hari lahirnya yang ke-20 tahun pada 16 Jun lalu, diraikan.

Share on Google Plus

SOTONG KICAP

Blog yang memaparkan informasi terkini berkaitan politik, hiburan, isu semasa dan sebagainya untuk tatapan semua. Kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang pandangan ataupun maklumat yang disediakan.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan