RM 1.1 bilion jumlah nilai barangan yang dirampas dari kediaman Datuk Seri Najib Razak


JUMLAH keseluruhan nilai barangan dirampas dari kediaman bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak antara RM900 juta hingga RM1.1 bilion.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh berkata, pihaknya sudah membuat pengiraan barang yang dirampas sejak 21 Mei hingga 25 Jun lalu.


"Pengiraan dan pemeriksaan mengambil masa lama kerana angka adalah besar. Lapan pasukan khas terdiri daripada pakar dan pegawai terbabit dalam pengiraan dan pemeriksaan membabitkan 150 anggota.

"Sebanyak 25 daripada 72 beg mengandungi barang kemas seperti cincin, berlian, gelang dan subang yang keseluruhannya sebanyak 12,000 barang.

Jumlah pasaran barang kemas yang dirampas berharga kira-kira RM880 juta," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat JSJK Bukit Aman, di sini, hari ini.


Beliau berkata, terdapat dokumen ditemui di premis di Putrajaya dan JSJK masih menyiasat kaitannya dengan 1MDB.

"Kami juga akan memanggil Datuk Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor dalam masa terdekat untuk diambil keterangan," katanya.


Share on Google Plus

SOTONG KICAP

Blog yang memaparkan informasi terkini berkaitan politik, hiburan, isu semasa dan sebagainya untuk tatapan semua. Kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang pandangan ataupun maklumat yang disediakan.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan