Hati-hati Khairol Anuar Rohaman penipu! Ramai sudah terkena.

WAJIB BACA - Ini bukanlah posting untuk memalukan sesiapa tetapi bertujuan sebagai peringatan buat kita semua.


Sekitar jam 4pm tadi saya menerima panggilan dari nombor yang tidak dikenali. Dan memang sudah jadi kebiasaan untuk saya search nombor tersebut di Google. Pada hemat saya.. Dengan mengetahui info tambahan sekiranya ada maka saya akan dapat melayan si pemanggil dengan lebih efektif.

Daripada carian maka saya perolehi cerita tentang pemilik nombor tersebut. Kisahnya agak negatif dan ini membuatkan saya lebih berhati-hati. Tanpa meletak sebarang hukum maka saya cuba berkomunikasi sebaiknya. 

Pemanggil memperkenalkan dirinya sebagai Khairol Anuar. Dengan nada suara yang agak cemas dan tersekat-sekat dia mengaku pernah hadiri program saya di Kota Bharu beberapa tahun lepas. Agak hairan juga kerana saya gagal mengecam beliau.

Maka bermulalah sandiwara.. Kisahnya dia sekarang tersadai di Johor Bahru kerana menziarahi kematian seorang sahabat. Kebetulan pula isterinya mengalami masalah dan melahirkan anak yang tidak cukup bulan di Johor Bahru.

Akibatnya dia alami kesempitan kewangan dan merayu sekiranya saya boleh membantu dengan menghulurkan sedikit wang untuk dipinjam.

Apa yang diceritakan itu SEBIJIK SAMA dengan hasil carian saya di Google. Modus operandinya tetap sama tidak berubah sama sekali. Alhamdulillah saya terhindar dari jadi mangsa penipuan yang bersandar pada rasa kasihan.

Berhati-hati dengan orang ini ya.

Nama: Khairol Anuar Abd Rohaman
CIMB: 7616264240
Bank Islam: 13044021177773
Telefon: 0139220012

Sekadar buat peringatan teman-teman.. Selalu double check sebelum percaya. Semoga perkongsian membantu rakan-rakan dari terjebak dengan penyangak ini.

p/s: Kongsikan dan sebarkan info ini supaya lebih ramai terselamat dari tipu daya.

** Dari posting viral di page Facebook Saiful Nizam .BIZ dengan jumlah reach lebih 1 juta views.



Share on Google Plus

SOTONG KICAP

Blog yang memaparkan informasi terkini berkaitan politik, hiburan, isu semasa dan sebagainya untuk tatapan semua. Kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang pandangan ataupun maklumat yang disediakan.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan