Anak merengek? Semua ibubapa wajib tahu

Setiap pasangan yang berkahwin pasti ternantikan cahaya mata penyeri kasih sayang. Tetapi ada juga yang stress bila dah ada baby. Takde pengalaman dan tak tahu cara nak handle anak.

Amatlah penting sebagai ibubapa untuk tahu serba sedikit tentang anak terutamanya berkaitan soal kesihatan anak tersebut. Sebagai contoh, anak selalu merengek menangis.. Apa yang tak kena?

Nak susu ke? Dah bagi..
Nak tidur rupanya.. Tapi asyik batuk atau selsema yang ganggu pernafasan si kecil.




"Selama guna Coughflu time balm ni. Memang magic. Baby dh tidur teratur. Even kdg lambat sikit kesannya biasanya dlm seminggu tu mesti dia akan selsema. Tapi syukur alhamdulillah, selama guna balm ni selsema tak ada, batuk2 kahak pun tak ada. batuk2 manja je ada,hehe” 

-Puan Ani, Klang-

“Anak saya tak boleh duk sendiri, asyik nak berdukung je, pengasuh pun dah bising tapi sejak amal sapu balm Calm lepas mandi, Alhamdulillah, so far…ok dah. Pengasuh pun dah tak bising, saya sapu kat semua anak saya sebelum pergi sekolah..”
-Puan Izza, Putrajaya-



“Cough flu 
Bgn tidur pagi dgr anak lelaki batuk2. Lepas mandi sapukan cough flu, alhamdulillah sampai ke mlm xdgr dah batuk. Sapu dekat anak perempuan(2thn) masa dia selsema, banyak hingus keluar. Pastu cepat kering. Skrg ni kalau pagi2 tgk hidung dia berair, pas mandi terus sapu, cpt je hingus kering.

Tummy 
Sapu dekat anak yg perempuan tu, selalu jgk laa dgr dia kentut. Kalau tak susah nak dengar dia kentut n sendawa.. Tapi dia masih 3,4 hari sekali baru membuang. Tapi dah xkeras mcm dulu.
Tummy pun mak saya pernah guna masa dia gastrik masuk angin. Alhamdulillah lepas sapu mak sendawa2 n kentut2 lega perut.

Calm
Sapu dekat anak yg lelaki tu (6thn+autism) sblm pergi sekolah. Skrg ni cepat je siapkan kerja sekolah dekat sekolah. Kalau tak dulu babah dia kena tunggu dia siapkan kerja sekolah baru cikgu bagi balik skrg ni dia pulak tunggu babah dia. Pastu dia dah pandai bercerita apa yg dia belajar dekat sekolah. Mungkin dia lebih relaks n fokus kot.

Sleepy 
Saya sapu dkt dua2 anak. So far anak2 memang senang tidur. Tapi saya tetap sapu sbb nak bagi diaorg lebih lena n selesa. Abgnya tu jarang dah terjaga nak mintak susu..”
-Puan Zurina, Sg Buloh-







TASNEEM NATUREL PILIHAN YANG OHSEM

Secara umumnya ada 4 masalah utama yang biasa terjadi pada anak kecil terutama bayi iaitu:

1. Anak sukar tidur
2. Anak tantrum, suka mengamuk
3. Anak kena demam dan batuk kahak berpanjangan
4. Anak sakit perut/sembelit

Saya kenalkan Balm Tasneem Naturel yang boleh selesaikan semua permasalah di atas jika disapu secara konsisten pada anak. Yang menariknya ianya berbentuk balm bukan minyak seperti produk essential oil yang lain.

Kenapa berbentuk balm? Ini kerana Essential Oil tidak boleh disapu secara direct pada kulit anak, ada dos yang sesuai untuk kulit anak serta bayi. Balam Tasneem sudah diolah mengikut dos kanak- kanak.

Yang pasti balm tasneem ini tiada bahan kimia seperti paraben atau SLS yang menyebabkan keradangan pada kulit bayi.
Balm tasneem hanya menggunakan bahan- bahan semulajadi seperti :

1. ESSENTIAL OIL MENGIKUT JENIS BALM

Setiap balm Tasneem Naturel mempunyai 7-10 essential oil yang telah dicampurkan mengikut dos bayi atau istilah dalam penghasilan minyak pati pokok dinamakan telah di ‘dilute’.

Setiap Essential Oil yang digunakan mempunyai Material Safety Data Sheet (MSDS) yang mana sijil ini diperlukan untuk mendapatkan kelulusan KKM. Kesemua balm ini telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia.


2. BEESWAX

Beeswax adalah bahan yang terhasil dan dikeluarkan daripada kelenjar bawah abdomen lebah. Ia hanya dapat dihasilkan oleh lebah pekerja dan beeswax juga adalah bahan yang menghasilkan sarang lebah yang kukuh.

Beeswax adalah bahan yang sinonim dengan rawatan keradangan kulit. Bahan semulajadi ini dapat merawat masalah kulit kering, masalah bakteria pada kulit, masalah jerawat dan juga strechmark pada kulit.

3. SHEA BUTTER

Shea butter terkenal dengan pelembab kulit semulajadi. Banyak produk kosmetik di luar sana menggunakan shea butter dalam bahan mereka. Shea butter dihasilkan daripada tumbuhan Shea atau Karite.

Shea butter mampu melembabkan kulit kering, mengelupas, sunburn, ruam dan banyak digunapakai dalam produk menghilangkan parut.

Balm Tasneem Naturel ini mempunyai 4 jenis.

1. Calm Time
2. Sleep Time
3. Tummy Time
4. CF-Rub Time
     


CALM TIME

Membantu menstabilkan emosi baik kepada bayi atau orang dewasa. Apabila disapu pada anak, ia akan membantu menstabilkan hormone tenang anak..

Kelebihan Calm Time adalah menyelesaikan masalah:

• Anak kuat meragam dan tantrum
• Anak kurang fokus
• Anak sering menangis

Malah ia juga berfungsi dan berkesan kepada orang dewasa.



SLEEP TIME

Sleep Time Tasneem Naturel membantu memperbaiki hormon tidur anda atau anak anda. Minyak pati cedarwood yang digunakan dalam sleep time boleh mengimbangkan hormon tidur dan jaga.

Kelebihan Sleep Time adalah dengan menyelesaikan masalah:

• Anak susah tidur malam
• Anak tidak tidur lama atau nyenyak
• Orang dewasa yang tidur tidak teratur
• Masalah tidur malam bagi kanak-kanak atau orang dewasa



TUMMY TIME

Tummy adalah balm wajib ada dalam setiap kit kecemasan anak. Ia untuk mengelakkan anak dari kembung perut @ sembelit.

Sekarang anak dah makan makanan pejal, masalah sembelit kerap berlaku. Sapu balm tasneem anak dapat membuang dengan senang.

Antara kelebihan Tummy Time adalah menyelesaikan masalah:

• Bayi sukar buang air besar
• Bayi selalu kembung perut
• Anak sakit perut
• Anak susah membuang air besar atau sembelit
• Orang dewasa / kanak-kanak yang sakit perut atau cirit birit



CF-Rub

CoughFlu juga wajib ada dalam kit kecemasan anak. Kita tak tahu bila anak akan terkena selsema atau batuk kahak. Jika sudah ada tanda- tanda anda boleh kerap sapu balm coughflu ini.

Antara kelebihan Coughflu Time adalah untuk mengatasi masalah:

• Batuk malam
• Susah bernafas kerana selesema
• Selesema dan batuk
• Anak nak mula demam
• Mencairkan kahak


Dapatkan BALM TASNEEM NATUREL untuk kelegaan anak tersayang anda sekarang juga!


Trusted Seller
Puan Siti Zulaikha Mazli



fb : Siti Zulaikha Mazli

whatapps : 0122499051



Share on Google Plus

SOTONG KICAP

Blog yang memaparkan informasi terkini berkaitan politik, hiburan, isu semasa dan sebagainya untuk tatapan semua. Kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang pandangan ataupun maklumat yang disediakan.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan