Datuk Seri Jamal Md Yunos mengamuk lagi tak dapat mandi hadas besar! Nak tayammum tak tahu pula katanya


Krisis bekalan air di Selangor berlanjutan  kerana kerajaan negeri didakwa mempolitikkan isu pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 (Langat 2) menerusi kerjasama dengan kerajaan Persekutuan.

Pengerusi Gabungan NGO Malaysia, Datuk Seri Jamal Md Yunos berkata, kerajaan Selangor sepatutnya tidak melengahkan lagi pembinaan Langat 2.

“Memandangkan Azmin rumahnya tidak terjejas dengan krisis air sebab saya lalu nampak ada satu tangki besar Syabas yang salur air terus ke rumahnya sedangkan rakyat lain tak mandi.

“Pernah satu ketika empat hari tak ada air mula, Rabu, Khamis dan Jumaat , biasanya hari Jumaat ini kewajipan sebagai seorang suami kepada isterinya jadi apabila malam itu kita melakukan tanggungjawab, pagi  nak mandi wajib tapi air tak ada,” ulas Jamal ketika menjadi ahli panel wacana Sinar Harian.

Menurutnya dia tidak dapat mandi hadas besar malah ingin bertayamun pun tidak tahu kaedahnya.

“Saya pertama kalinya sembahyang taubat sebab tidak dapat tunaikan tanggungjawab sebagai Muslim untuk tunaikan solat Subuh sebab ada ‘kerja’ malam tadi.

“Jadi saya datang ke SUK nak tumpang mandi di pejabat Menteri Besar,” katanya.


---


Eloklah Jamal membawa isternya sama berkemban ke SUK, sebelum ini pun dia pernah bertuala di khalayak umum. Takkan nak biar isteri tak mandi wajib.

Kalau isteri tak perlu mandi wajib, agaknya kau genggam sendiri ke malam tu Jamal!!

Share on Google Plus

SOTONG KICAP

Blog yang memaparkan informasi terkini berkaitan politik, hiburan, isu semasa dan sebagainya untuk tatapan semua. Kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang pandangan ataupun maklumat yang disediakan.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan