Ramai tak sedar kaitan BERSIH 4.0 dengan warna kuning


Kecoh satu dunia tentang perhimpunan BERSIH 4.0 yang menghimpunkan hampir 30,000 manusia seluruh Malaysia. Tujuan dan niatnya tak perlu dijelaskan, korang baca tempat lain ya.

Yang ingin dibicarakan ialah tentang kaitan BERSIH dan WARNA KUNING, sudut pandang yang mungkin ramai tak perasan. Ianya perkara yang jadi bualan netizen.
  1. Otak kuning perlu dibersihkan, jangan dibiarkan sahaja sehingga boleh menyusahkan masyarakat secara kolektif.
  2. Gigi kuning juga perlu dibersihkan, jangan tayang senyuman yang cacat dengan gigi kuning.
  3. Kuku kuning akibat dari tabiat merokok juga wajib dibersihkan. Lagi senang kalau terus berhenti merokok lepas tu jangan nak bagi alasan untuk vape pulak! Sama je bangangnya tu.
  4. Mata kuning, kalau nampak macam ni tu tandanya kena jaundis. Kalau dewasa ianya mungkin sebab masalah hempedu. Macam mana aku tau? Dulu pernah ada rakan sekerja yang terkena penyakit ni.
Tu je kot.
Saja nak alih perhatian korang daripada isu semasa yang memualkan tak berkesudahan. Politik sana sini, rakyat tetap teraniaya.

Share on Google Plus

SOTONG KICAP

Blog yang memaparkan informasi terkini berkaitan politik, hiburan, isu semasa dan sebagainya untuk tatapan semua. Kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang pandangan ataupun maklumat yang disediakan.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan