Awas! Pengusaha homestay di Ipoh ini pasang camera intip perempuan mandi


Seorang ahli perniagaan yang juga pengusaha inap desa didakwa di Mahkamah Majistret, di sini, semalam, terhadap lapan pertuduhan merakam gambar lapan penghuni inap desanya yang sedang mandi dalam keadaan bogel pada Julai lalu.

Lim Lai Heng, 42, dituduh merakam gambar semua mangsa yang sedang mandi di tingkat atas premis inap desanya menggunakan kamera litar tertutup (CCTV) mini dengan niat hendak mengaibkan mereka di Ipoh Garden Homestay di No 31, Jalan Pekeliling Tasek, Taman Canning, di sini, antara jam 2.30 petang hingga 11.30 malam, 27 Julai lalu.

Kesemua mangsa yang juga satu keluarga berasal dari Melaka terdiri daripada lima perempuan serta tiga lelaki berusia antara 17 hingga 53 tahun.

Tertuduh bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap semua lapan pertuduhan terbabit dan meminta dibicarakan. Lim didakwa mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan membawa hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-dua jika sabit kesalahan bagi setiap pertuduhan.

Share on Google Plus

SOTONG KICAP

Blog yang memaparkan informasi terkini berkaitan politik, hiburan, isu semasa dan sebagainya untuk tatapan semua. Kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang pandangan ataupun maklumat yang disediakan.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan