Bodoh punya Jepun! Lelaki ini cipta kari yang rasa seperti..

Apa punya bangang ni? Kalau kemajuan teknologi tidak seiring dengan kemajuan spiritual maka terhasil pelbagai perkara bodoh dan tidak beretika. Yang terbaru adalah penciptaan makanan berasaskan kari tetapi diberikan sentuhan moden dari perspektif Jepun iaitu perisa najis.


Ya! Kari perisa najis.

Kononnya mahu memperkenalkan konsep makanan yang unik dan kreatif agar dapat menarik pelanggan ke premis dan dijangka bakal mendapat sambutan hangat dari penduduk negara Matahari Terbit tersebut. Chef yang mengilhamkan menu tersebut, Ken Shimizu berkata kari itu dibuat dengan menggunakan pelbagai rempah yang boleh menghasilkan bau dan rasa seperti najis manusia.

Nak buatkannya lebih original maka bekas hidang juga diperbuat seakan sama dengan rupa bentuk tandas. Memang Ultraman pun dah pupus kena belasah dengan raksasa oleh sebab tahap bodoh yang tidak tertampung ini.

Lagi bagus kalau guna lampin pakai buang sebagai bekas meletakkan kari.. Mesti lagi authentic! Hadoi.

Baca juga: Skodeng pramugari dan berjaya ambil gambar tetapi..

Buduh betul.

Kreativiti sebegini perlukan kawalan dan rujukan bukannya terus berkarya atas dasar seni dan kebebasan tanpa had. Jangan lepas ni ada pulak orang Malaysia terlebih kreatif macam ni juga.

Share on Google Plus

SOTONG KICAP

Blog yang memaparkan informasi terkini berkaitan politik, hiburan, isu semasa dan sebagainya untuk tatapan semua. Kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang pandangan ataupun maklumat yang disediakan.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan